Terug naar overzicht

Renault Clio 1.8-16V | 1991 | Schuifdak | Trackday met rolkooi en slicks

Marge € 5.555,-

Renault Clio 1.8-16V | 1991 | Schuifdak | Trackday met rolkooi en slicks

€ 5.555,- Marge

233.189 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
1991 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Hulst
Benzine 1991 Handgeschakeld 233.189 KM
Hulst
Deel deze advertentie:

Zekerheden

Afleverpakketten

Afleverpakket A € 600.00
* HuisGarantie: 6 maanden op Motor en bak * Recente APK, max. 3 mnd oud. * Gratis Tenaamstelling 24/7 * Complete reiniging binnen- en buitenkant * Car Check
Meer informatie € 600,-
Afleverpakket B
* HuisGarantie 9 mnd op motor en bak * Nieuwe APK * Kleine Beurt (olie/filters) * Volledige controle check * Tenaamstelling gratis 24/7 * Reinigen exterieur / Interieur
Meer informatie € 800,-
Afleverpakket C
* HuisGarantie 12 mnd op motor en bak * Nieuwe APK * Kleine Beurt (olie/filters) * Volledige controle check * Tenaamstelling gratis 24/7 * Reinigen exterieur / Interieur * Halve tank benzine inbegrepen
Meer informatie € 999,-

Specificaties

Kenteken
NL
PDSX38
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 08-06-1996
Datum eerste toelating (internationaal) 22-11-1991
Tellerstand 233.189 KM
Carrosserie Hatchback
Kleur Blauw
Interieurkleur Rood
Aantal deuren 3
Aantal zitplaatsen 5
Gewicht 990 kg
Maximum massa geremd 800 kg
Motorrijtuigenbelasting € 113 - 123 per kwartaal
Aantal sleutels 1

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld 5
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1764 cc
Vermogen 110 kW / 149 PK
Topsnelheid 209 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 8.0 seconden
Koppel 0 Nm

Overige

1 sleutel aanwezig, 2de optioneel te bestellen voor u
Anti blokkeer systeem (abs)
Apk kan nieuw bij aflevering
Banden bijna als nieuw
Distributieriem is reeds vervangen
Elektrisch zonnedak
Flauwe deuk op flank, optioneel te herstellen, prijs hierop aangepast.
Import auto
Koppeling/drukset vervangen
Lm velgen 15"
Meer foto's volgen / op aanvraag
Metallic lak
Nieuwe accu !
Nieuwe apk bespreekbaar
Nieuwe koni schokbrekers
Nieuwe remmen achter
Nieuwe remmen voorzijde
Nieuwe uitlaatdemper gemonteeerd
Oldtimer !
Olie & filters vervangen (kleine beurt)
Open dak met electrische bediening
Paar plekjes op motorkap / steenslag, optioneel te herstellen
Softwarematig getuned (chiptuning)
Spoiler pakket rondom
Sportinterieur
Sproeier
Velgen worden door ons nog hersteld.
Verlaagde carrosserie dmv korte veren

Exterieur

Achterruitwisser
Brede banden
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
Dakspoiler
Getint glas
Kuipstoelen
Lichtmetalen velgen
Nieuwe bougies
Sportonderstel
Sportuitlaat

Interieur

Elektrische ramen voor
Stuurbekrachtiging

Beschrijving

Nieuwe "Barn classic" in da house !
Voor de echte liefhebber van een old school hot hatch ;-)

De Renault Clio 1.8 16v uit de jaren '90 is typisch een auto om hard en keihard mee te rijden. Als waardig opvolger van de GTI-tjes uit de jaren 80 is dit duidelijk te merken in rijprestaties en comfort. Goed kunnen schakelen is een pre, omdat de eerste drie versnellingen vrij kort zijn. Op vierduizend toeren is het motergeluid via de sportuitlaat al aardig om naar te luisteren, maar op 7500 is het geluid grandioos.
Doordat de Clio 16v standaard 30 mm lager is dan zijn soortgenootjes zijn snelle bochten geen probleem. Het feit dat de spoorbreedte 6 cm breder is, geeft de rijder nog een beetje extra vertrouwen op de snelweg en in éxtra krappe bochten. Met de prestaties, de clio 16v sprint in de (fabrieksopgave) 8,0 sec naar 100 km/h met topsnelheid van (wederom fabrieksopgave) 209 km/h, laat de rijder menigeen achter zich bij een verkeerslicht. Het uiterlijk liegt er niet om met de luchtinlaat op de moterkap en de bredere wielkassen. Het interieur is uitgebreid: de vele metertjes zijn vooral voor de jonge rijder leuk om te zien. Kernwoorden voor deze auto: Klein, snel en bruut.

Dit is een trackday uitvoering, dus gestript, rolkooi en kuipjes, extra verlaagd, veerpootbrug, tuning en sportfilter..
Inclusief werkend electrisch open schuifdak.
In Williams Blue Sport Color

Wij gaan hem verder opknappen en stallen in onze showroom naast de Renault 5 GTTurbo
Heeft inmiddels zijn full-service gehad qua vloeistoffen en filters.

Sale van beide Renaults enkel aan de echte liefhebbers.

Deze Renault Clio komt uit 1991, werd geleverd van 01-05-1991 tot 01-02-1996 en kostte toen € 17,455.-. Deze geïmporteerde personenauto staat sinds 1996 op kenteken, is voorzien van een benzine motor, heeft een maximum vermogen van 99 kW (135 PK) en een cilinderinhoud van 1764 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 209 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 8 seconden. De wegenbelasting bedraagt € 113.- per kwartaal.

Renault Clio 1 Phase 1 1.8 16v Motor Techniek Data
Motortype - Aantal cilinders : In lijn 4
Motorbenaming - Motorcode : F7P 722
Brandstoftype : Benzine
Brandstofsysteem : Renix MPI
Motor Uitlijning : dwarsgeplaatste
Cilinderinhoud : 1764 cm3 / 107.6 cu-in
Boring x Slag : 82.0 x 83.5 mm
3.23 x 3.29 inches
Aantal kleppen : 16 Kleppen
Aanzuiging : N/A
Compressieverhouding : 10.0
Totaal max. vermogen : 137 PS / 135 HP / 101 kW
@ 6500 rpm
Totaal max. koppel : 158 Nm / 116 lb-ft
@ 4250 rpm
Aandrijving : FWD
Transmissie versnellingsbak - Aantal versnellingen :
5 versnellingen Manual

We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Mogelijk gemaakt door Mobilox